Bor és zene

Egy korty bor - egy taktus zene. Avagy amitől az élet szép...

Friss topikok

  • noob.saibot: Hello! Hátha megtetszik, és szívesen ajánlanád egy borhoz ezeket a klasszikus zenéket egy kis jaz... (2012.05.22. 14:13) Nyári kertbe

Kánon az esőben

2012.04.25. 00:12 borbarat

Egyik este fáradtan hazatérve felnyitottam egy palackot Dúzsi Tamás 2011-es szegszárdi (sic!) roséjából. Néhány perccel előtte még zuhogott az eső, de amint csendesedett az ég, kinyitottam az ajtót, és hamar a nyitott folyosón találtam magam. Bentről döngettem Pachelbelt a hifin. Friss levegő, könnyed-szénsavas rosé a számban, kellemes zene a fülemben. Ekkor már tudtam: lehet, hogy néhány perce még vihar volt, a friss levegő, a rosé és a zene már tagadhatatlanul tavaszt jelent. És igen, az udvaron is harsány, élénk zöld levelek pompáztak, amint a szomszéd felkapcsolta a lépcsőházi világítást. 

Pachelbelt (1653-1706) Johann Sebastian egyik előfutárának tartják. A (Ddúr) Canon eredteileg három hegedűre és continuóra készült. A vonósok lényegében ugyanazt a zenei motívumot variálják. Ma már sok változata ismert. (Hogy egy kicsit tabudöntögetők legyünk, az eredeti verzió mellett álljon gey koreai hip-hop variáns is!

A roséból töltöttem még egyszer. A zenét legalább ötször újraindítottam. Hogy miért nem haszáltam inkább a kézenfekvő replay-funkciót, magam se tudom. Talán a tavasz vette el az eszem...

Mire elálmosodtam, a felhők is átadták a helyet a csillagos égboltnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://bor-zene.blog.hu/api/trackback/id/tr454465759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása